Alla inlägg under januari 2009

Av maria - 23 januari 2009 13:00

jaa nu tycker jag att tiden nästan flyger iväg..13 veckor kvar tills lillan är beräknad..jaa vi får se om hon vill ut tidigare eller om hon vill vänta =)


Det känns fortfarande overkligt för oss fast vi ser henne sparka varje dag (och jag känner då) hon vilar väldigt mkt om dagarna tycker jag och sparka mkt på kvällarna..

det gulliga är att hon vaknar när markus går upp,när han klocka ringer så känner man hur hon sprattlar till i magen och fortsätter sen 1 timma til efter han gått.har jag tur så får jag sova en stund till innan hon vaknar igen :) lite gulligt är det att hon vill gå upp med honom hihi..


Idag blir de nog lugnr här och imon blir de MC mässan =) ska bli kul men jag tror markus längtar mer än mig ;-)  men det är iaf nåt gemensamt inresse vi har så är det motorcyklar..


Det är inte en dans på rosor och vara gravid men det är en underbar upplevelse.

I början mår man illa och går runt och är allmänt svullen..sen kommer bäckenuppluckring så man får svin ont  i ryggen så man knappt kan sitta,stå eller ligga.. sen kommer (de jag nu fåt) karpateltunnelsyndrom.  och de kanske ni alla inte vet va de betyder men jag samlar på mig vatten. både i handlederna och i fötterna..mysigt värre !!

jag har ont nu samtidigt som jag skriver men va ska man göra..joo jag ska ta en alvedon när jag är klar och ta en varm dusch.,de brukar lindra lite iaf..

Sen är det förlossningen.. hur ska man klara den smärtan ? jaa om nu kvinnor genom alla tider har klarat sig utan bedvöning ska väl jag oxå klara av en förlossning.. Jag ser fram emot den samtidigt som jag bävar för den.. men det ska ju gå.. jag vill ju ha ut våran söta lilla prinssesa på nåt sätt =)


jag längtar sååå mkt tills vi blir en liten familj..<3 Älskar Min familj,Markus och Lilla boo mest av allt i världen <3


Av maria - 18 januari 2009 13:26

jaa detta är väl en jäkligt tråkig dag..tråkit väder och de finns  inget och göra.. man har ju alltid fått höra att det finns SÅÅÅÅ mykcet att göra i sthlm men bullshit säger jag..så mkt finns de faktiskt inte och göra iaf inte på vintern.. och man kan inte sitta framflör datorn hela dagen.. de håller inte och inte hälsosamt heller för den delen..


igår köpte vi en ny säng iaf..de va najs..nu sover man såå mkt bättre...


aja..hoppas denna dagen kan gå lite fortare snart så det är en ny dag och en ny vecka..


BLÄ hej

Av maria - 9 januari 2009 19:39

jaa idag är det 110 dagar kvar tills våran bebis beräknar att komma. oj va jag längtar. Jag ser hur hon bökar och sparkar när man ligger i soffan och kollar på tv och bara slappar. då ska hon allt sätta igång,likadant då man vill sova och hon vill vara vaken.

Idag har vi varit inne i stan,gick runt och kollade lite på allt smått och gott som fanns där. Markus köpte nya handskar :) sen så köpte vi en skötväska och 3 par strumpr till lillan. så nu har vi strumpor som hon kan ha första tiden :) nu är de lite mindre grejer kvar..såå skönt man vill ju bara ha allt köpt =)


Nu är det snart CSI..tjingeling and have a nice evening =)

Av maria - 5 januari 2009 15:19

ja som rubriken till detta inlägg säger,att man kan älska någon som man aldrig träffat de trodde jag aldrig man kunde men tydligen så kan man de. Första gången jag såg lilla boo var i vecka 17 då jag åkte in på gynakuten och kirurgakuten. Hon rörde sig en massa upp och ner och sparkade en massa =) såå himla söt,just den minuten då jag och sambon fick se våran lilla bebis så visste jag bara hur mkt jag älskar dena lilla i magen och allt kändes mycket mer verkligt.


Så nu har jag 2 älsklingar som jag älskar en massa :-) är lyckligt lottad känner jag och är väldigt nöjd med mitt liv.


Vi har dom flesta baby grejerna fixade,lite smått och gott som är kvar tills hon anländer. men just nu ska vi ta vara på våran ensam tid och ha de mys =)


Annars så är jag nere i småland skogar just nu och tar de lugnt med familjen. min bror kommer hit idag och vi ska laga mat till våra föräldrar och ha en familjemidda =) ska bli trevligt och man får ju passa på medans man är ledig och inte gör så mkt.


iaf...ha en bra dag för det ska jag ha hehe :P


Av maria - 3 januari 2009 22:08

Ja de har ju talats lite om cravings,altså speciella saker man blir sugen på under graviditeten. I början har de varit allt med salt,typ salta chips. Sget efter salt finns fortfarande kvar men nu är det även sura saker,som klementiner,äppeljuice,citron m.m =)

Nu är jag snart inne på sista lov veckan sen den 12 januari så börjar skolan igen. tråkit värre men kul på samma gång =) får hoppas att nerven som är i kläm i mitt ben blir bättre så man kan börja gå normalt.


men iaf.. magen växer och lilla boo bökar på där inne :) idag satte vi upp barnvagnen när mina föräldrar var förbi..ååh de gör ju att man längtar ÄNNU mer efter den lilla i magen. Kan ju inte gå runt med en tom vagn hihih... men vagnen är jätte fin och ett bra köp =) men vi har 4a månader kvar så nu ska vi bara njuta av varann tills vi blir upptagna med lillan.


Nu ska jag komma på nåt fint att ge sambon i 1 års present :) har ju dock tid på mig men kan vara kul att ha de klart så man inte gör allt sista veckan :)


kram hej svejs

Av maria - 1 januari 2009 13:09

Så har nyår varit och nu är det ett nytt år med massor av spännande saker som kommer hända. Nåt man verklgien ser fram emot.


Om ca 3mån kommer våran lilla bebis att titta ut och vi blir föräldrar,både en spännande och skrämmande känsla. Men det ska självklart bli hur kul som helst. Det känns inte riktigt sant än att vi ska få en bebis fast jag känner lilla boo varje dag i magen mer eller mindre :)  Boo slår sina små kullerbyttor och sparkar lite här och där i magen. Det är mysigt att känna boos sparkar men kan även bara jobbit.  idag är jag i vecka 24 och tyden bara flyter på snart är jag i vecka 30 och har 10veckor kvar innan det är dax *nervös*


Igår hade vi iaf en trevlig kväll,massor av nyårs raketer såg vi och god mat åt vi =)

Känns bara lite trist att de inte verkar som alla är glada över våran graviditet. Kanske känner fel men så kan de kännas ibland och de kan

även märkas på när vissa säger olika saker som mer tas som spydiga än roliga.

Alla gör sina val i livet och detta val gjorde vi att behålla den lilla som hade börjat hålla sig fast i magen på mig och vill komma ut och träffa oss =)


Idag är det en lugn dag,inget är öppt så de blir väl att ligga i soffan och kolla på tv och hoppas på en bra film som visas annars kommer jag bli galet rastlös.


Thats all for me today. god fortsättning

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards