Alla inlägg under mars 2009

Av maria - 26 mars 2009 16:15

Nu är jag inne i vecka 36 och bara 4 veckor kvar..BARA :O !!!

snart är vi föräldrar..oj vilken känsla,kan inte tro att det är sant :)

längtar som bara den tills boo kommer men försöker njuta av dagen att ha henne kvar i magen bökandes och min egen tid med älsklingen.


Nu har solen kommit fram igen och nu hoppas på vi att den fortsätterså..längtar till sommaren och få sitta ute i gräset med våran lilla skrutta :)

Det som fattas just nu är utemöbler till balkongen och lite krukor som man kan sätta i blommor  i och ljuslykta..oj så fint de kommer bli där :)  så sen kan man bjuda hem lite släkt/vänner på fika i sommar solen med min lilla bebbe..


nu läggs de upp 2 kort här..ett på mig när jagvar liten och har anlänt till Sverige för första gången var ca 6-7 mån på bilden..andra bilen är på min gravid mage i vecka 36 =)


puss hej - Love to Markus och Boo

Av maria - 20 mars 2009 09:47

jaa igår gick jag in i vecka 35 så de går åt rätt håll =)

Annars så är jag förkyld och de känns som att jag sakta men säkert tynar bort..och det är inte ALLT,jag kan knappt nadas pga att jag är täppt i näsan och magen trycker uppåt lungorna ..vaknar flera gånger på natten av att jag näsan slutar andas + alla dessa värkar som kommer regelbunder men inget annat händer..om det nu är dax kan de väl sättas igång på riktigt ..ELLER ?!?!?!?!


 NU ORKAR JAG INTE MER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


nu får hon komma för det passa mig väldigt bra just nu.. usch hur ska man stå ut

Hej!

Av maria - 13 mars 2009 13:13

Denna mening får man höra ofta från markus när han känner hur hon bökar i magen..speciellt på kvällen då vi ska sova ligger hon och bökar. Man känner hennes lilla rumpa + hur ben och armar rör sig där inne för nu är de ju trångt där inne så hon har ju inte så mkt plats hihi =)

men visst längtar vi efter henne..ska bli kul att få se hur hon ser ut,är så himla nyfiken.


jaa hur det är med oss annars..så visst är det bra här.. sjukskriven tills det är dax för boo att komma pga prematura sammandragningar/värkar.. kunde man haft de roligare framåt slutet? Svar JA !!  men det är väl bara och gilla läget att man får massa sammandragningar hela tiden.. kan man inte få må bra som man gjorde ibörjan..då kände man att ; jaa visst vill jag bli gravid igen.. hmm jaa vi får se..

Marksu vill inte ha många barn brukar han säga..skulle jag få välja skulle jag ju vilja ha 3-4 st :-D men njaa skulle nog nöja mig med 2-3. dock inte bara en då jag tycker det är viktigt med ett syskon som man kan hålla ihop med när de blir äldre..roligt när dom är små oxå =)


Annars har vi pratat om namn och dop. Markus vill prompt inte döpa lillan och de vill nog inte jag heller.. jag är inte döpt och inte han heller så vi håller oss till Namngivelsefest som de nu kallas. Man har som en liten fest för lillan och hennes namn.. Så släkt och vänner få träffas och se vårat underverk =) det räcker för oss och kommer bli trevligt med god mat osv.


När de gäller namn är vi överrens om namne nu,vilket är väldigt skönt så man slipper bråk om de sen .. men vi säger inte till någon vilka nya namn vi har på listan utan alla får veta sen när hon har kommit =)



idag lyser solen och man får så mkt mer energi då =)  och snart kommer markus hem..wiie..


Nedan får ni se en bild på magen från förra fredagen och en bild på vagnen

puss hej



Av maria - 5 mars 2009 15:40

jaa idag går man in i vecka 33 men jisses så tröttsamt de börjar bli att vara gravid.. först längtar man massor tills man är gravid,sen dom 12 första veckorna är man rädd för missfall och sen väntar man på sparkar och när sparkarna väl kommit vll mn att dom ska sluta så man får sova.  Och nu har jag en massa sammandragningar och förvärkar men som tur är så har tappen inte påverkats av detta ÄN. Men lillan ligger neråt med huvudet men kan fortfarande röra de lite hur hon vill men snart är de väl på sin plats får vi hoppas.


Allt annat är klart och nu är det bara bebis kvar :)


Idag hände jag upp mobilen till bebisen över sängen + satte upp en tavla min mamma gjort. sen så bäddade jag vagnen lite ,la till filten som vi fick av sambons mamma som hon hade stickat själv=) passar perfekt dit och mysigt för den lilla :-)



Nu ska jag äta margängsviss..hej svejs :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards